pátek 6. září 2019

Letní škola moderní didaktiky s Líným učitelem

aneb jak letošní prázdniny zakončit kreativně, s chutí vrátit se po prázdninách do školy...
Tři dny plné inspirace, zajímavých poznámek, sdílení nápadů umocněné krásným prostředím ve Valašském Meziříčí.
Ještě teď vše zpracovávám...bylo toho hodně, ale hltala jsem snad každé slovo.
Jak změnit strukturu hodin a přejít na "dobrou didaktiku"? V pár minutách jsem dostala odpověď. Prezentace s výkladem (haha 😃) nechávám hluboko na harddisku. Najíždím na metodu libreta a kreativní práce žáků. Stává se ze mě přeci líný učitel 😊.
Jak prakticky různé metody (vycházející například z principů kritického myšlení) zařadit do výuky? Jasně - metoda E-U-R prostě bude fungovat.
Jak nastavit příjemné třídní klima? Odpověď je POZITIVNÍ EMOCE - a to mimochodem byl pro mne snad největší přínos letní školy - koukejme na vše pozitivně, používejme pozitivní slova, plňme očekávané výstupy pozitivně!
Učme pro život, ne pro přijímačky...
Nežijme v "odrážkovém světě"...
Hodnoťme proces a ne výsledek...
Bylo toho hodně. Teď je toho hodně, o čem přemýšlet a je stále hodně toho, co je potřeba změnit...ale o tom to přeci je 😊!

Děkuji Línému učiteli za otevření očí (a za výroky zde použité).

Ať nám nadšení zůstává!

I suvenýr jsem si přivezla :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat