neděle 10. března 2019

EDU Staňkov 2019


Uteklo to jako voda a 9. března se uskutečnil již 3. ročník vzdělávací akce EDU Staňkov. Po loňské zkušenosti jsem si nemohla nechat tuto jedinečnou záležitost ujít. Celá sobota vyplněná workshopy o nejnovějších trendech ve vzdělávání? Zdarma? S inspirativními lidmi? To prostě správný učitel musí chtít! A opět, stejně jako loni, jsem získala tolik nápadů a inspirace a hlavně pocit, že jsou tu učitelé, kteří svou práci dělají dobře, s nasazením, s nadšením.

Hned první workshop byl pro mě jako zeměpisáře hodně obohacující. Nesl název „Mapy – od papíru po GIS všemi předměty“. Nahlédli jsme na využití mapy z různých úhlů pohledu, použití Word cloudu při práci s mapou, Youtube videí a zejména Google Earth jako GIS nástroje vhodného právě pro žáky na 2. stupni. Nestačila jsem se divit, kolik dalších aktivit a nástrojů lze do výuky zařadit.

Další workshop, kterého jsem se zúčastnila, mě přivedl například k zamyšlení, jak jinak nahlížet na hodnocení žáků. Může se zdát, že jde o slovíčkaření, ale ono slovo známkovat a hodnotit znamená úplně něco jiného, stejně jako například vést a řídit žáky. Zazněly myšlenky, nad kterými učitel, bohužel, často moc nepřemýšlí. A jak potom takový 60 minutový workshop otevře oči a zanechá tolik k přemýšlení. A tak to má právě být! 😊

V průběhu druhé části jsme jako účastníci měli možnost zdokonalit se v práci s Google formuláři či seznámit se blíže s aplikací Kahoot! (opět jsem se utvrdila, že je to prostě skvělá aplikace a vyslechla si od ostatních účastníků, že ji žáci mají rádi snad všude).

Těšila jsem se také na workshop „Actionbound – prima hra pro děti i dospělé“ a nebyla jsem zklamána. Ba naopak. Já jako milovník questingů jsem se nechala inspirovat, jak vytvořit pro žáky „hledačku“ s využitím mobilů či tabletů. Hned mě napadá, jak navrhnout jednoduchou procházku městem s plněním úkolů či jednoduché terénní cvičení nebo i bojovku v budově školy. Paráda!

A tak jsem opět, jako loni, získala tolik nápadů a inspirace a hlavně jsem se utvrdila v pocitu, že jsem tím učitelem, který chce práci dělat dobře, s nasazením a nadšením. Tolik nápadů! Jdu začít hledat, třídit, vymýšlet, měnit 😊. ZŠ Staňkov se pro mě stala takovým kouzelným místem. Smekám před organizátory a před všemi lektory a děkuji.

www.edustankov.cz



Žádné komentáře:

Okomentovat